Tuesday, 3 October 2017

Forex Nyheter Sentiment Analyse


Sentimentanalyse for Forex Sentiment hjelper til med å dechifisere forretningsmessige følelser overfor en ressurs SSI viser nettoposisjonering på valutapar. Endringer i sentiment gir innsikt i trender og markedsomvendelser. SSI (Spekulative Sentiment Index) er et proprietært verktøy for å vise detaljhandelsposisjonering i sanntid for å vise detaljhandel-sentimentet. Når en næringsdrivende forstår hvordan SSI fungerer og hvordan man leser følelsesdataene, kan den da bli jobbet inn i en eksisterende handelsstrategi. Så i dag vil vi undersøke hva stemningen er og hvordan du kan analysere følelser gjennom SSI data. Market sentiment i sin mest grunnleggende definisjon, definerer hvordan investorene føler seg om et bestemt marked eller finansielt instrument. Som handelsmenn blir følelsen mer positiv ettersom generell markedskonsensus blir mer positiv. På samme måte, hvis markedsdeltakere begynner å ha en negativ holdning, kan følelsen bli negativ. Mens følelsen ikke er unik for Forex-markedet, kan den direkte oversettes til valutapar. Contrarian investorer vil se etter folkemengder for å enten kjøpe eller selge et bestemt valutapar. mens du venter på å ta stilling i motsatt retning av følelsen. Grafen over viser sentiment i aksjon. Å gå tilbake til november i fjor har følelsen vært negativ på GBPUSD. men prisene har fortsatt trending høyere. Sentimentet har nylig blitt enda mer ekstremt, siden flertallet av handlende i dette tilfellet forsøker å velge en topp på GBPUSD. Nå som du er mer kjent med følelser, ser letrsquos hvordan vi kan analysere følelser i Forex-markedet. SSI er et forhold som gir oss et bilde av forretningsmessige følelser. SSI avslører traderposisjonering ved å bestemme om det er flere posisjoner netto lenge enn kort, og i så fall hvor mye. Over kan vi se de nåværende SSI-tallene som er lagt ut på DailyFX. Hvis kundene er netto kort, vil et valutapar SSI være negativt, og hvis kundene er netto lenge, vil tallet være positivt. Som nevnt ovenfor, jo mer ekstreme SSI-lesingen blir, jo mer troverdighet skal informasjonen gis. Ved å bruke vårt eksempel igjen med GBPUSD, var den siste lesingen på SSI -8,15. Dette forholdet innebærer at traderrsquos stillinger er netto kort til en kurs over 8 til 1 sammenlignet med all åpen kjøpsrente. Dette kan tolkes igjen som handelsmenn forsøker å posisjonere seg for en mulig sving i markedet. Kontrariske investorer som vet dette, kan se for å åpne nye lange GBPUSD stillinger tilbake i retning av den rådende trenden. Til slutt bør handelsmenn også være oppmerksomme på endringer i følelser. Endringer i følelser kan brukes til å dechifisere om trender er satt til å fortsette, pause eller til og med revers. I tilfelle at følelsen er ekstremt, kan en reduksjon i netto åpen interesse signalere at en trend svinger ned. På samme måte hvis et par med nøytralt sentiment begynner å skifte seg raskt, i en bestemt retning, kan dette signalisere en potensiell endring i markedsretningen. --- Skrevet av Walker England, Trading Instructor For å kontakte Walker, email wenglanddailyfx. Følg meg på Twitter på WEnglandFX. For å bli lagt til Walkerrsquos e-post distribusjonsliste, KLIKK HER og skriv inn din e-postinformasjon DailyFX gir forex nyheter og teknisk analyse om trender som påvirker de globale valutamarkedene. Sentimentanalyse i Forex Det er en faktor som summerer beslutningen om De smarte pengenehandlerne kaste inn pengene sine i en retning, eller kjøpe inn i en valuta utover en annen valuta: følelse. Sentiment betyr å utvikle en bias for noe eller mot noe. Når markedsstemningen mot en valuta har skiftet enten i sin favør eller mot det, må du være oppmerksom og falle i kø. Denne artikkelen handler om følelsesdeteksjon, og hvordan den kan brukes til å forutse retningen for flyt av en valuta. Sentimentanalyse i forex er den grunnleggende analysen handler om. Definisjon av markedssentiment En nøkkelkomponent for suksess i forex trading er behovet for å kunne forutse og derfor forutse retningen som et valutapar vil gå, og i god tid også. For å kunne ta en slik avgjørelse, må handelsmenn være med i det sentimentet som er aktuelt i markedet. Men hva mener vi egentlig med markedssensiment For å holde det enkelt, vil vi bare henvise til markedssentiment som markedets oppfatning av handelsmenn som styrer de største handelsvolumene. Legg merke til at vi ikke sa mening fra et stort antall handelsfolk, fordi meninger fra flertallet av handelsmenn i markedet generelt ikke er korrekte. Men de smarte pengespillerne som er i minoriteten numerisk, men som kontrollerer det meste av pengene (husk Paretos 80:20-prinsippet) i markedet, er de som teller meninger. Deres meninger vil utgjøre markedssentimentet. Så hvordan kan forhandlere oppdage det For handelsmenn å kunne oppdage det, må det skiftes fra de gamle måtene å se på markedet og komme ned til å bruke de nye verktøyene som er tilgjengelige for å skissere den sanne følelsen som vil flytte valutapar. Den nye virkeligheten er at handelsaktivitet i det 21. århundre er nå et sosialt webfenomen. Internett har hatt en dyp innvirkning på handel på grunn av sin evne til å formidle informasjon, og på en veldig rask og effektiv måte som ingen andre medier kan. Som sådan er det lett for en stor masse handelsmenn å bli trukket inn i en mening. I samsvar med en studie utført av Adamatzky i 2005, er sammensmeltingen av individuelle tanker i et kollektivt sinn et publikumssinn. Når denne mengden sinnet dannes, mister menneskene i mengden sin individualitet og begynner å oppføre seg som en flokk, med det meste irrasjonelle og impulsive atferd. Dette oppsummerer oppførselen som blir sett når mange handelsmenn hopper inn i stillinger som en flokk, selv når de rasjonelle handelsmenn har sett faresymbolene og går ut av markedet. Fremveksten av Internett er å produsere nye sett med verktøy som kan bli brukt til effektiv bruk av forex-handelsmannen. Et av disse moderne verktøyene er kjent som tekstutvinning. Tekstutvinning er praksis for å finne ordtrender i et gitt dokument med mål om å bestemme betydningen av disse dokumentene og teksten. Tekstutvinning kan brukes til å oppdage markedssentiment. Tekstutvinning bruker søkemotorene, umiddelbart skanner nettsteder for nyttig informasjon om hva de reelle ekspertene sier om en valutaparvei før slike hendelser finner sted og konverterer den informasjonen til en nyttig trading nugget. Jeg husker en gang i 2008 da en kjent banker i en stor japansk bank hadde spådd at euroen, som nærmet seg 1,6000 til USD på den tiden, faktisk ville falle til 1,4000. Det så så langt i dag, men se hvor vi er i dag: EURUSD hadde til og med gått så lavt som 1,1900 på høyden av euroområdets statsgjeldskriser. Gruve internett for slik informasjon i sammenheng med tekstutvinning kan danne grunnlag for å oppdage hva den gjeldende følelsen er blant de smarte pengespillerne når som helst. Nært knyttet til tekstutvinning er bruken av sosiale medier, som Twitter og Facebook, for å profilere stemningsendringer i valutamarkedet. Et statistisk pålitelig og effektivt Twitter databehandlingsverktøy finnes på twittersentiment. appspot. Dette nettstedet er i stand til å ta et øyeblikksbilde av Twitter-oppfatning, slik at næringsdrivende kan se datastatistikken i brukbar form, dvs. i en form som kan gjøre det mulig for næringsdrivende å måle markedsuttalelsen. Når markedsstemningen er oppnådd, vil det neste logiske trinnet være å matche det til prisvirkningen av valutaparet som næringsdrivende er interessert i å handle. I et annet eksempel på matchende følelser mot pristiltak kan vi se hvor positiv og negativ følelse av råolje korrelerer med prisaksjonen (figur 3.2). Nyheter, blogger, video og fora over Internett ble skannet i løpet av uken 28. mai til 9. juni på stemning om råoljeprisen. Hver dag ble negative poeng konvertert til en linjediagram og overlaid mot hver dags positive score. Da ble de faktiske Brent-råoljeprisene tilpasset disse negative og positive linjene. Selv om dette bare er en prøveperiode, kan vi se at det er verdt å bruke sentimentdata som en måler for prisretning. En topp i negativ følelse på råolje skjedde 31. mai da råoljeprisen nådde en høyde på 102,98. Det ble fulgt av nedgang i råoljeprisen. Sentimentet nådde en bunn negativ score 5. juni og positiv følelse begynte å hoppe opp. Råoljeprisen steg tilbake til 102-området noen dager senere. Selv om dataene trenger mye mer granularitet, kan vi til og med på dette tidlige stadium i kunsten og vitenskapen om sentimentbaserte signaler forstå at det er to nøkkelområder som vil være nyttige for handelsmannen. Først når en positiv eller negativ følelsesovergang kan handelsmannen bruke dette som en anelse om at markedsutviklingen skifter. I tillegg ser det ut til at sentimentstopper, enten positive eller negative, er de viktigste milepæler knyttet til etterfølgende prisendringer og gir stort potensial som en kilde til handelssignaler. Slik bruker du Sentiment Detection Tools til Forex Trading Lar oss undersøke hvert sentralt skritt på hvordan enhver forhandler kan søke sentimentsøkingsverktøy. Trinn 1: Hva er i spill i markedsrisiko-appetitten eller risikoreduksjon Det første trinnet i å bruke sentimentsøkingsverktøy til forex trading er å bestemme hvilket markedssentiment som skal overvåkes. Hvilken følelse er for tiden på jobb i markedet På et hvilket som helst tidspunkt vil en av to store følelsesmessige krefter være på jobb i markedet: Nå betyr det ikke at man er god og den andre er dårlig, fordi i forex kan du tjene penger fra gode nyheter og dårlige nyheter. Det avhenger bare av at du handler på høyre side av mynten. På et hvilket som helst tidspunkt vil handelsmenn enten ha en risikopåvirkning (i kapitalforbedringsmodus), eller de vil være risikovillige (i kapitalbehandlingsmodus). I handel med 21. århundre oppveier sentiment økonomien i påvirkning av valutakursendringer. Dette er ikke en feil i grunnleggende i ligningen, men det betyr at markedet også virker på forventningene. Ordene risikerer appetitt connotes marked optimisme, mens risiko aversjon connotes frykt. Hver dag er det en konkurranse mellom markedets optimisme og frykt, og de konstante skiftene i den delikate balansen til den ene siden eller den andre vil diktere hvilken av dem som vil ta tak i. Så når som helst forex-handelsmannen ønsker å ta stilling, er han eller hun i ferd med å måle følelsene på spill i markedet. Markedsretningen gjenspeiler en usikker balanse mellom optimisme og frykt. Det er mange markedsfryter, og noen av disse fryktene kan ta tak i markedet veldig raskt. Ikke alle frykt er dårlige for en valuta. For eksempel vil inflasjonsrytelser generelt føre til at rentene går opp, noe som vil gi sterkere bullishitet på råvarepriser og råvaremarkedene, økende markedsoptimisme eller risikoappetitt. Frykt for uro eller krig i Midtøsten fører til at råpriser går opp, så vel som prisen på råvarevalutaene støttet av råolje som den kanadiske dollar. På den annen side vil frykt for en nedgang i Kinas BNP føre til bearishness på råvarebaserte valutaer som den australske dollaren, og risikoaversjon vil da ta tak i markedet. Så det er viktig for handelsmenn å være kjent med de ulike fryktene på jobb i markedet. Så hvordan kan en næringsdrivende skanne markedene for å se hvilken frykt som er i drift når som helst Steg 2: Skann etter spesifikke frykter Før handelsugen starter, må forex-aktøren skanne markedet og avgjøre hvilket marked frykt er dominerende. Korrekt å svare på dette spørsmålet vil føre til korrekt identifisering av markedets retning for uken. Det er her handlingsanalyse kommer inn, ved hjelp av internett for å søke etter informasjon. Ifølge Oberlechner består finansielle nyhetsrapporter vanligvis av oppfatninger og markedsfortolkninger av handelsdeltakere, som blir matet tilbake til handelsmennene i markedet. Forex-forhandlerens jobb er å filtrere ut hveten fra kafet. Det er ikke rakettvitenskap. Tenk på den siste oppgraderingen av Spania av kredittvurderingsfirmaet Fitch. Spania ble nedgradert i 2012, og dette førte til at euroen skulle ta en massiv hit. Som en valuta uten mye markedsgrunnlag, bortsett fra de som bekrefter styrken og stabiliteten til eurosonen og det finansielle systemet, er en slik nyhetshendelse som en kredittvurdering oppgradering en som definitivt vil føre til risikoappetitt for å investere i euroområdet og dens valuta. Av alle markedsgrunnlagene som er på spill, kan en kresne forhandler nullle ned på denne og gjøre rasjonelle handelsbeslutninger på euroen. Det neste skrittet ville være å plukke ut den beste valutaparingen av euroen for å handle denne pressemeldingen. Dette vil føre til at næringsdrivende igjen min gjennom hele teksten der ute for å se hvilken motvaluta i en Euro-sammenkobling har en negativ følelse. En lang posisjon på den positivt påvirket euroen mot en negativt påvirket mot valuta ville være spillet her. Trinn 3: Skanneoverskrifter Kan den gjennomsnittlige forexhandleren bruke sentimentutvinning for å hjelpe til med å forme sine handler. Hvis ja, hvilke daglige verktøy kan brukes av næringsdrivende for å nøyaktig trekke ut markedssentimentet. Utfordringen er å finne forekomster av nøkkelord som er merket til det grunnleggende krefter blir søkt. Hovedideen er å finne de rette vilkårene. Mange handelsfolk overser verdien av skanneoverskrifter. Overskrifter gir en avenue for å fange grunnleggende mening. Vi snakket bare om kredittoppgraderingen på Spania av Fitch. Dette er et eksempel på en skrikende overskrift som en handelsmann må skanne etter. Overskrifter er effektive fordi de er spesielt utviklet for å få oppmerksomhet. De kan ikke være veldig nøyaktige i deres representasjon av de faktiske økonomiske dataene, men de er effektive for å vise uttrykkspulsen. Overskrifter utløser spenning på smittsom måte. Overskrifter kan forsterke følelsen. Et eksempel på dette ble sett på Standard amp Poors nedgradert kredittvurderingen fra den amerikanske regjeringen, noe som utløste et stort markedssvar. Et søkeord som ble brukt i overskriften var negativet. Selv om dette kan ha overdrevet situasjonen, gjorde den jobben med å tegne markedsresponsen og piske opp et markedssentiment. Trinn 4: Lag dine egne nøkkelord for Search Retrieva l Et annet viktig sentimentsøkingsverktøy i hendene på Forex Trader er nøkkelord. Å vite hvilke søkeord som skal brukes når man utfører tekstutvinning på internett, er en god måte å måle den følelsesmessige styrken til enhver optimisme eller frykt som opererer i markedet på en kontinuerlig basis. Bruken av søkeord gjør det mulig for handelsfolk å finne karakteren til markedssentimentet. Søkeordene som brukes må være spesifikke. De må ikke være for generiske for å inkludere unødvendige ting som vil gi forvirring til blandingen. Vilkår som risikovillighet, risikoaversjon og inflasjon er gode vilkår fordi de oppsummerer faktorer som alltid er i gang med å piske opp markedsfølelser. Nøkkelord må også kunne knyttes til følelser og kategorisere dem som positive og negative følelser. Lar oss bruke dette til forexhandleren som skanner nettet ved hjelp av søkeordgrupper. Trader kan starte ved å knytte navnene til sentralbankens høvdinger til følelser. For eksempel kan en næringsdrivende bruke søkeordene Draghi innrømmer. En kontekst der dette kunne brukes, var når den fritt fallende euroen trengte et reelt løft, og etter flere måneder med likvidasjon innrømmet ECBs formann Mario Draghi til slutt at ECB måtte kjøp euroobligasjoner for å stabilisere euroen. Dette ga euroen en mye nødvendig opphevelse. Nå antar en næringsdrivende brukt søkeordene som nevnt ovenfor. Sjansene er at nyhetsarrangementet som beskriver Draghis-setningen ville komme opp på internett-søk, og handelsmannen umiddelbart ville vite hvilket markedstemning det ville være. For å hente det siste emosjonelle innholdet på inflasjon og New Zealand Dollar, kan handelsmannen bruke en annen gruppe ord. Inflationen frykter, eller Kiwi-dollaren kan produsere en rask grab av ord som relaterer til positive følelser om NZD. Resultatet er en større gjenkjenning av følelser. Som hovedregel kombinerer du navnet på en sentral markedsfører eller navnet på en sentralbank med ord som: innrømmer, erklærer, advarer, støtter, nekter, etc. Resultatet er en henting av nyheter som bærer det mye av informasjon om de involverte følelsene. En god ide for enhver næringsdrivende ville være å lage sitt eget bord med egne uttrykksfrøord, eller en verbal kvadrant. For eksempel kunne en titt på den siste prisuttalelsen fra Reserve Bank of New Zealand angi foreningen banken gjorde til økende innvandring, økt boligbehov, økning i forbrukerpriser og inflasjonsfrykt, noe som førte til at RBNZ økte renten fra 2,75 til 3, og dermed ytterligere øke lønnsomheten av bærehandler mellom NZD og USD eller JPY. Dette ville umiddelbart sette i gang positive følelser på NZD-paringen. Effekten er å gi bedre samsvar mellom søket og henting av følelsene som er involvert. Når et underliggende valutapar er valgt, bør ordsøk bli mer målrettet og spesifikk. Her er foreslåtte ord for bruk til enhver tid for å prøve å måle markedssentimentet. Begynn med noe underliggende marked og legg til de foreslåtte nøkkelordene: Bruk følgende verdenskombinasjonsformel: Underliggende markedsrisikoappetitt underliggende markedsrisikoaversjon underliggende markedsfrykt underliggende markedsoptimisme underliggende markedstvikt underliggende markedspessimisme Vi kan generalisere hele søkeprosessen i en ligning eller algoritme. Det ville være: underliggende markeds følelsesmessige adjektiv eller adverb. For å være klar, ville en næringsdrivende gå inn på forskjellige tidspunkter: Amerikanske dollar Index risiko appetitt Amerikanske dollar Index risiko aversjon US Dollar Index frykt US Dollar Index tviler US Dollar Index optimisme. Resultatet er en evne til å telle de positive og negative nyhetene knyttet til dollar-indeksen. Dette følger nylig tekstgruve - og sentimentanalysemetodikk. Trinn 5: Lag din egen risikoen AppetittRisk Aversion Ratio Siden ordene risikofrukt og risikoaversjon er ekstremt effektive som frøord for å hente markedssentiment, bør handelsmannen alltid utføre en generell risikoappetitt og risikoaversjonssøk. Ved å sammenligne resultatene av søket, kan forholdet mellom risikoappetitt og risikoaversjonstroen tilnærmet. Etter å ha hentet resultatene av å bruke risikovillighet og risikoaversjon, er neste skritt å skape ditt eget følelsesforhold. Resultatet er din egen evne til å oppdage om stemningen i markedet er opp eller ned. Risiko-appetittrisikoavviksforholdet sammenligner seg positivt med negative følelsesresultater fra dine egne tekstsøk. Etter å ha gjort et søk, er en god måte å kvantifisere balansen mellom risikoappetitt og risikoaversjon, å tildele et nummer til artikkelen eller overskriften. Spør deg selv: Er artikkelen hentet positivt eller negativt om det underliggende markedet Keep score. Dette bidrar til å holde styr på stemningenes styrke. En nyttig teknikk er å bruke et rangordningsområde på 5 til 5. Hvis summen er positiv, har du faktisk et marked som er risikofylt. Om Forfatter Dankra er en forex-aktør som har spilt markedene i 7 år. Han handler også binære alternativer og tilbringer sin fritid for å utvikle strategier som handelsmenn kan bruke til å slå markeder. Han koder også indikatorer og EAer for MT4-plattformen. Relaterte innlegg 30. juni 2014, 8: 21: GMT 0 19. mai 2014, 09:02: GMT 0Sentimentanalyse Tidligere sa vi at prishandlingen skal teoretisk reflektere all tilgjengelig markedsinformasjon. Dessverre for oss forex handelsfolk, er det så enkelt. Forexmarkedet gjenspeiler ikke bare all informasjon der ute, fordi handelsfolk vil bare handle på samme måte. Selvfølgelig er det ikke slik ting fungerer. Det er derfor sentimentanalyse er viktig. Hver handelsmann har sin egen oppfatning av hvorfor markedet fungerer som det gjør. Markedet er akkurat som Facebook 8211 it8217s et komplekst nettverk bestående av enkeltpersoner som ønsker å spamme våre nyhetsfeeds. Å tippe til side, representerer markedet i utgangspunktet hva alle handelsmenn 8211 du, Pipcrawler eller Celine fra donutbutikken 8211 føler om markedet. Hver trader8217s tanker og meninger, som uttrykkes gjennom hvilken posisjon de tar, bidrar til å danne den generelle følelsen av markedet, uavhengig av hvilken informasjon som er der ute. Problemet er at som detaljhandlere, uansett hvor sterkt du føler om en viss handel, kan du flytte forexmarkedet til din fordel. Selv om du virkelig tror at dollaren skal gå opp, men alle andre er bearish på det, er det ikke mye du kan gjøre med det (med mindre du er en av GSs 8211 George Soros eller Goldman Sachs). Som handelsmann må du ta alt dette i betraktning. Du må utføre følelsesanalyse. It8217s opp til deg å måle hvordan markedet føler, om det er bullish eller bearish. og du bestemmer deg for hvordan du vil innlemme din oppfatning av markedsstemning i din handelsstrategi. Hvis du velger å bare ignorere markedsstemningen, er det ditt valg. Men hei, vi forteller deg nå, det er ditt tap Å være i stand til å måle markedssensitiv aka sentimentanalyse kan være et viktig verktøy i verktøykassen. Senere i skolen, lærer we8217ll hvordan du analyserer valutamarkedsstemningen og bruker det til din fordel, som Jedi mind-tricks. Lagre fremgangen din ved å logge inn og merke leksjonen CompleteForex Blog Hvor god er følelsesanalyse i Forex 2. august 2016 av Andriy Moraru Som per effektiv markedshypotes. det er nesten umulig å overgå markedet. Årsaken er at markedets effektivitet sikrer at relevante detaljer av en eiendel innlemmes i den rådende handelsprisen. Det betyr at det teoretisk sett ikke er mulighet for å kjøpe og selge en eiendel lav og høy henholdsvis. Dermed kan en næringsdrivende overgå markedet bare gjennom kjøp av mer risikofylte eiendeler. Imidlertid er det ikke alltid tilfelle. Det er tilfeller hvor en valuta forblir undervurdert eller overvurdert i lengre tid. Denne motsetningen kan bare forklares gjennom virkningen av traders8217 sentiment på markedet. Denne artikkelen ser på sentimentanalysen, som forvandler seg til et must-know-emne (sammen med teknisk og grunnleggende analyse) for å gjøre vellykkede handelsbeslutninger. Innledning til sentimentanalyse En følelse er rent et signal som indikerer den sannsynlige retningen av prisbevegelsen til en eiendel. Sentimentanalysen eller opinion mining er prosessen med å vurdere undertone i et finansmarked ved å studere den mest relevante og nylige informasjonen om en bestemt eiendel eller markedet som helhet. Sentimentanalysen er utført basert på atferdsmessig antagelse at noen positive signaler vil lokke flere handelsmenn til å kjøpe aktiva, og dermed føre til en prisstigning og omvendt. Målesentimentanalyse Prisbevegelsen til en eiendel har sterk sammenheng med markedssentimentet. Denne korrelasjonen kan analyseres. Stemningen kan vurderes ved å velge relevante nyheter eller fakta, re-bundle dataene etter behov, og til slutt veie informasjonen på en systematisk måte. Denne prosessen med å forstå folkesykologien innebærer en rekke trinn som er beskrevet nedenfor: Kategorisere stemningen til markedsdeltakere Det første trinnet i sentimentanalysen er å validere stemningen til markedsdeltakere. Bredt sett er en deltaker i Forex eller et annet finansmarked utsatt for fire forskjellige typer humørsvingninger: lykke, tristhet, ro og skuffelse. Generelt når de økonomiske nyheter som kommer ut av et land, viser seg å være bedre enn forventet. Forex handelsfolk som er lange den respektive valutaen blir glad, som er et tegn på bullishness. Tilsvarende blir de samme handelsmenn generelt triste (eller bearish) når de annonserte økonomiske dataene er negative. En næringsdrivende vil bli skuffet dersom økonomiske data savner prognosene med en liten margin. Til slutt vil en næringsdrivende forbli rolig når de økonomiske dataene er nøytrale eller bare oppfyller analytikernes anslag. Disse fire forskjellige slags humørsvingninger, når de samles og studeres over en bestemt tidsperiode, forteller oss den generelle følelsen av markedet mot en ressurs. Bestemme datakildene Til å begynne med bør Forex-handleren først og fremst identifisere riktig datakilde for analyse. Vanligvis, når du utfører følelsesanalysen ved hjelp av sosiale signaler, ser analytikerne på følgende nettverksplattformer: Twitter. Facebook (grupper relatert til Forex eller aksjemarkeder). Forex relaterte diskusjonsfora. Aktierelaterte diskusjonsfora ved sentimentanalyse for en aktivhandel i aksjemarkedet. For eksempel kan StockTwits mikroblogposter gi mulig materiale. Økonomiske og politiske nyheter nettsteder (Bloomberg, Wall Street Journal, Financial Times, Reuters, CNBC, Forbes, CNN Money, Market Watch, etc.). Datainnsamler Analytikere mottar data fra kildene via RSS-feeder eller lignende metoder. Den lagres deretter i en database (for eksempel XML-fil), som også kalles samleren. Søkeordsliste Søkeordene aktiverer videre klassifisering av de mottatte nyhetene. Mens du gjør en følelsesanalyse i Forex-markedet, kan søkeordene være navnene på valutaparene (EURUSD, USDCHF, GBPJPY, etc.), en viktig økonomisk begivenhet (ikke-lønnslønn, arbeidsløse krav, BNP, rente) eller en politisk hendelse (for eksempel Brexit folkeavstemning). Søkeordet utløser en bestemt hendelsesdata som skal lagres separat for videre behandling. I tilfelle en sentimentanalyse for et aksjemarked. De vanlige søkeordene vil være navnet på egenkapitalen, tickersymbolet, 12 måneders highlow, bonus, utbytte, aksjesplitt, fusjon, oppkjøp, overtakelsestilbud, effektivitetsforhold, etc. Søkeordene forblir i databasen og kan endres om nødvendig . Vanligvis vil så mange som 5000 søkeord (D1) være til stede i databasen. Ovennevnte ord kan bare tegne de relevante dataene, men kan ikke gjenspeile publikums mening. For å gjøre det, kan spesifikke ord som gjenspeiler markedsdeltakernes mening med hensyn til et Forex-par eller et annet aktiv som blir analysert. Parseringsalgoritmen tar seg av den prosessen som forklart i neste avsnitt. Parseringsalgoritmen fjerner mellomrom, tegnsetting, uttrykksikoner og alle andre ofte funnet syntaks fra mottatte data. Ukorrelerte data, om noen, fjernes også av filteret. I databasen vil det være et annet sett med ord (D2) basert på det opprettede spørreskjemaet POMS (psykometrisk). Om nødvendig kan flere ord legges til det, avhengig av arten av aktivet som behandles. Ordlisten tillater identifikasjon av stemningen til en investor eller spekulant. For eksempel, wow, beat, topper, overstiger, og overgår indikerer et lykkelig eller bullish humør. Når en kamp er funnet, tilsvarer den tilsvarende humørsvingningen til den aktuelle nyheten. Videre er en poengsum på 1 gitt til et positivt humørsving, -1 til et negativt humørsving, og 0 til et nøytralt humørsving. Filteret sikrer også at data som er eldre enn et forhåndsbestemt antall dager, unngås. Den trinnvise filtreringsprosessen er gitt nedenfor: Nyhetsfeed filtreres ved hjelp av søkeordet (D1). Upassende innhold er slettet Filtrerte nyheter er nå matchet med ordlisten (D2). Når det er en kamp, ​​tildeles det tilsvarende humørsving. For hver positiv eller bullish stemmegang svinger, er en telling av 1 gitt. For hver negativ eller bearish humørsvingning gis en telling på -1. For hver rolig eller nøytral stemning sving, er en telling på 0 gitt. Individuell scoreberegning På en gitt dag beregnes antall positive, negative og nøytrale forekomster for hvert søkeord. Ved å legge til positive, negative og nøytrale verdier, er den totale verdien av humørsvingningen for det aktuelle søkeordet funnet. På samme måte beregnes den samlede verdien av humørsvingningen for alle søkeordene knyttet til et aktiv som analyseres. Til slutt beregnes gjennomsnittspoengsummen for alle søkeordene for å komme frem til markedsuttalelsen om aktiva. La oss anta at følelsesanalysen er gjort for det britiske pundet. I dette tilfellet vil datainnsamleren motta nyhetene fra flere kilder som er omtalt ovenfor, og lagre den som en XML-fil. Ved hjelp av søkeordlisten (D1), vil alle data og tilhørende nyheter knyttet til pund hentes. POMS World List (D2) vil da bli matchet med de hentede dataene for å identifisere den positive, negative og nøytrale forekomsten. La oss anta at for et gitt søkeord er de positive, negative og nøytrale forekomster henholdsvis 5, 3 og 2. Som nevnt tidligere er det gitt en poengsum på henholdsvis 1 og -1 for hver positiv og negativ forekomst. Tilsvarende er en poengsum på 0 gitt for en nøytral forekomst. Så vil poengsummen for søkeordet være 2 (5821130). På samme måte beregnes poengsummet for hvert søkeord knyttet til det aktuelle aktivet. Igjen, for enkel beregning, la oss anta at antall søkeord er 3, og poengsummen for hvert søkeord er 2, 3 og -1. Nå beregnes den generelle følelsen ved å beregne gjennomsnittspoengene for søkeordene. Beregningen resulterer i en poengsum på 1,3. Dette indikerer at stemningen er bullish med en liten positiv score på 1,3. Opprette poengkort I eksemplet som er diskutert ovenfor, er den kalkulerte poengsummen på 1,3 for en enkelt dag. På samme måte beregnes resultatene daglig, og plottes deretter i et diagram med datoer på X-aksen og score på Y-aksen. La oss anta at de siste fem dagene av Storbritannias pund er: 1,3, 2, -1,2, 1,2 og 0,4. Siktgrafen for pundet vil se slik ut: Ved å se på grafen kan vi konkludere med den generelle oppfatningen fra markedsdeltakere om aktivet som studeres. Ovennevnte diagram viser at følelsen av handelsmenn blir stadig mer bullish. Verdier og datoer er rent fiktive og diagrammet er bare ment å demonstrere analyseteknikken. Å identifisere den generelle følelsen er litt lettere når vi arbeider med en egenkapital, vare eller indeks. Når det gjelder valutapar, må sentimentanalysen gjøres enkeltvis for begge valutaer, og to scorekart skal opprettes. Ved å sammenligne poengsummen for en valuta med den andre i samme diagram, kan vi bestemme det generelle handelsstempoet mot valutaparet. Økende nøyaktighet I stor grad brukes metoden diskutert ovenfor av de fleste dataanalytikere med mindre endringer. Vi har ikke gått inn i detaljene som for eksempel å lage et program ved hjelp av MATLAB og forbedre nøyaktigheten ved å bruke flere regresjonsmodeller. Til slutt blir nøyaktigheten testet før den brukes til handel i Forex markedet. Sentimentanalyse basert på forhandlerordrer Profesjonelle handelsfolk vet at oppdatert info gir en fordel i markedet. Således, for å holde seg oppdatert med situasjonen, ville erfarne handelsmenn være medlem av minst en av de populære Forex - eller egenkapitalrelaterte fora. Med dette i bakhodet kan vi hevde at en velinformert handelsordre omfatter alle nyheter relatert til det gitte aktivet. Så, å validere de lange og korte posisjonene i markedet, ville definitivt gi en anelse om det gjeldende markedssentimentet mot den omsettede eiendelen. Det er imidlertid ikke en lett oppgave som å beregne det langsiktige forholdet i et aksjemarked. Årsaken er at Forex markedet opererer på en svært desentralisert måte. Dermed er det vanskelig å få de faktiske tallene for kort og lang posisjon i markedet. Likevel har statistikerne kommet opp med en nesten perfekt modell for å finne ut av markedets syn på en eiendel. Før vi forstår måten som dataene knyttet til de lange og korte stillingene er oppnådd, segregeres, og til slutt tolkes, skal vi se på noen grunnleggende info relatert til Forex-markedet. Spot og derivatmarkedet I mer enn 90 av tiden er termen Forex-markedet brukt til å referere til spotmarkedet hvor hovedparten av valutavekslingstransaksjoner foregår daglig. De fleste av de elektroniske Forex meglere tilbyr et anlegg for å handle bare i spotmarkedet. Videre utføres transaksjoner mellom banker og til og med institusjonelle nivåer stort sett i spotmarkedet. Det skal bemerkes at ikke alle handlende er spekulanter. Næringsvirksomheter og store grenseoverskridende investorer kan kjøpe eller selge valutaer av ulike årsaker, inkludert, men ikke begrenset til, beskyttelse av deres rikdom fra å bli uthulet på grunn av Brexit slags scenarier. Bortsett fra spotmarkedet eksisterer derivatmarkedet, som inkluderer fremover, futures og opsjoner. Mens fremover er en over-counter kontrakt, vanligvis mellom en bank og en kunde (for eksempel eksportører som ønsker å beskytte mot valutakursrelaterte tap), er futures og opsjoner standardiserte valutahandlede kontrakter. I likhet med hvilken som helst annen derivatkontrakt har kontrakter, futures og opsjoner kontrakter en utløpsdato og en ordrestørrelse. Utløpsperioden kan variere mellom en måned og seks måneder eller enda mer (nær neste og langt kontrakter). Valuta futures og opsjoner kontrakter handel på regulerte børser som Chicago Mercantile Exchange (CME), Eurex. og ICE (Intercontinental exchange). De børsnoterte kontrakter er basert på den tilsvarende prisen på de underliggende eiendelene i spotmarkedet. Men den bemerkelsesverdige forskjellen er at det alltid er en motpart i den handlede kontrakten. Det er ingen forhandlerintervensjon, og transaksjonene overvåkes og garanteres ved bytte. Hekkefondene og de store aktørene handler også i dette markedet. Likevel, sammenlignet med spotmarkeder, har valutaavledet marked lider av relativt dårlig likviditet. Eldre COT-rapport Derivatmarkedet er ikke en passiv tilhenger av spotmarkedet. Årsaken er at store institusjonelle aktører, gjennom egen egen forskning, bestemmer seg for å ta en bestemt side i markedet. Til syvende og sist endrer dette etterspørsels - og forsyningsscenariet i derivatmarkedet. Siden disse institusjonelle aktørene også er aktive på spotmarkedet, kan vi definitivt si at de handlede prisene både i spot - og derivatmarkedet hele tiden påvirker hverandre. Det er ingen bestemt informasjon om de langvarige posisjonene i spotmarkedet. Imidlertid er slik informasjon lett tilgjengelig i derivatmarkedet. Rapporten, populært referert til som COT (Commitment of Traders), gir en sammenfatning av hver tirsdag8217s åpen interesse for markeder der 20 eller flere handelsfolk holder posisjoner lik eller over rapporteringsnivåene etablert av CFTC. Cot-kortene (CIT) er oppdatert hver fredag ​​kl. 15.00 CST. Rapporten ble først publisert i 1962 for 13 landbruksprodukter. Det var et forsøk tatt av CFTC for å gi like konkurranse for både store handelshandlere (hedgers) og små detaljhandlere. Beregning av åpen interesse Den åpne interessen gjenspeiler stillingen som handlende finner i markedet. COT-rapporten gjenspeiler den åpne interessen for en eiendel i derivatutvekslingen. I tilfelle en valuta beregnes den åpne renter ved å oppsummere det totale antall futures og opsjonskontrakter som fremdeles er åpne og likevel oppveies av en transaksjon eller på annen måte (levering, øvelse, etc.). Som det kan forstås, er futures og alternativer forskjellige typer avledede produkter, og direkte oppsummering av lange og korte kontrakter gir ingen mening. Så den eneste måten å gjøre det på er å konvertere opsjonskontrakter til ekvivalente terminkontrakter. I tilfelle av COT blir handlerne i opsjonsmarkedet omgjort til et fremtidig ekvivalent grunnlag ved hjelp av en delta-multiplikasjonsfaktor som utveksles. Dette innebærer at all langvarig og kortvarig åpen rente i opsjonsmarkedet omdannes til tilsvarende åpne posisjoner i futures markedet ved bruk av delta multiplikasjonsfaktoren. For eksempel, hvis deltafaktoren levert av børsen er 0,50, vil en forhandler med 500 åpne opsjonskontrakter betraktes som å ha 250 futures (500times0.50) derivatkontrakter. Nå beregnes de kombinert lange og kombinert-korte stillingene som handles i de regulerte markedene, ved å legge til langsiktige og korte futuresekvivalenter med de lange og korte futuresposisjonene. Kategorier av handelsmenn som per COT rapport Commercials (plottet i rød farge på diagrammet). Ikke-kommersielle eller store spekulanter (plottet i grønn farge). Små spekulanter (plottet i blå farge). Kommersielle og ikke-kommersielle handelsfolk En næringsdrivende som bruker terminkontrakter til sikring av risiko, er kategorisert som en handelsvirksomhet. Vanligvis sender forhandlere skjema 40 for å avsløre sin handelsintensjon til CFTC. En handelsmann som spekulerer i markedet er kategorisert som en ikke-kommersiell handelsmann. Rapporterbare og ikke-rapporterbare stillinger Clearingmedlemmer, futureskommisjonærer og utenlandske meglere bør obligatorisk sende daglig rapport så lenge nettoposisjonene er over bestemte nivåer fastsatt av CFTC. Nivåene er oppdatert av CFTC, avhengig av eksisterende markedsforhold. Generelt vil de rapporterte stillingene være mellom 70 og 90 av den totale åpne interessen i markedet. De åpne interessene til de handlende som har ubetydelig volum (under nivået som foreskrevet av CFTC) kommer under de ikke-rapporterbare stillingene. Disaggregert COT-rapport Fra og med 2009 begynte CFTC å publisere Disaggregated Commitment of Traders (Disaggregated COT) - rapport sammen med den eldre COT-rapporten. Den disaggregerte COT-rapporten er et annet forsøk fra CFTC for å forbedre gjennomsiktigheten. Rapporten adskiller handlerne i fire forskjellige kategorier: ProducerMerchantProcessorUser Byttehandlere Administrerte penger Andre reportables Den Disaggregated COT-rapporten publiseres sammen med den eldre COT-rapporten. ProducerMerchantProcessorUser Entities som håndterer varer fysisk, kommer under denne kategorien. Slike foretak bruker futures for å sikre risiko. Byttehandlere Enhver organisasjon som handler i swaps og bruker futuresmarkedet for å sikre risiko kommer under denne kategorien. Telleren til en bytteforhandler kan være en spekulativ handelsmann, sikringsfond eller til og med en kommersiell handelsmann. Det bør bemerkes at swaps ikke er valutahandelskontrakter. Disse over-the-counter kontrakter handles mellom bedrifter og store finansinstitusjoner. Fra 2011 var finansinstitusjonene som dominerte swapmarkedet: JPMorgan Chase Citibank Bank of America Goldman Sachs HSBC Bank USA Ifølge Bank for International Settlements (BIS) var den nominelle verdien av swapkontrakter som ble omsatt i 2012 642,1 billioner. Byttehandlerne har en forening som heter International Swaps and Derivatives Association (ISDA). Når CFTC begynte å publisere Disaggregated COT-rapporten, gjorde ISDA flere forsøk på å fjerne sine transaksjoner fra kategorien kommersielle handelsmenn. Slike er betydningen av gruppens aktivitet på de internasjonale finansmarkedene. Pengeforvaltere Personer registrert hos CFTC som Commodity Trading Advisor (CTA) eller Commodity Pool Operator (CPO). Andre reportables Enhver annen form for næringsdrivende som ikke kommer under noen av kategoriene nevnt ovenfor. Det skal bemerkes at Disaggregert COT-rapport kun er tilgjengelig for råvaremarkedene. Valuta-, obligasjons - og indekshandlere må bruke den eldre COT-rapporten andor Traders in Financial Futures (TFF) - rapporten. Tolkning av COT-rapport En typisk Disaggregert COT-rapport for råoljen er gitt nedenfor: Undertabellen 1 er arven COT-diagrammet som reflekterer de lange og korte stillingene til store spekulanter, små spekulanter og kommersielle handelsmenn. Virkningen av små spekulanter er ubetydelig. På den annen side bruker kommersielle handelsfolk futuresmarkedet for sikring. Så, det er ikke til nytte for oss. Den gjenværende linjen som representerer handlinger fra store spekulanter er den som skal sees på. Diagrammet viser at etter hvert som nettolangsposisjonene til store spekulanter begynner å synke (oktober 2015 8212 februar 2016), fortsetter råoljen å avta. Tilsvarende resulterer en økning i de lange nettoposisjonene til store spekulanter (mars-juni 2016) en økning i prisen på råolje. Det kan således konkluderes med at et aktivum vil forbli bearish når nettolange posisjoner til de store investorene er i tilbakegang og omvendt. Underkartet 2 er Disaggregated COT-diagrammet som gjenspeiler aktørers handlinger, byttehandlere, pengeforvaltere og andre reportables. Diagrammet viser følgende. Etter hvert som nettoforhandlerens netto kortposisjon reduseres, blir råoljen bearish (september 2015 8212 mars 2016). Omvendt, når den netto lange posisjonen synker (mars-juni 2016), blir råen bullish. Det faktum at byttehandlerne bruker futuresmarkedet for å sikre deres risiko, forklarer den inverse korrelasjonen. Nå, la oss studere den eldre COT-oversikten over euroen (EURUSD): Som diskutert tidligere, øker nettolengden (desember 2015 8212 mai 2016) av de store spekulantene valutakursen for euroen og omvendt. På samme måte gjør en økning i netto lange posisjoner (desember 2015 8212 juni 2016) av leverede midler valutaen bullish og vice versa. Ved å studere nettets lange og korte posisjoner til store spekulanter og byttehandlere, kan en næringsdrivende tolke den eksisterende følelsen i råvaremarkedet. Tilsvarende kan en næringsdrivende ved å studere netto lange og korte posisjoner til store spekulanter og leverede midler, tolke den eksisterende følelsen i valuta-, obligasjons - og indeksmarkedet. Flere Forex meglere gir opplysninger om de lange og korte posisjonene til handelsmenn på deres hjemmeside. Dette inkluderer Oanda. Saxo Bank. og Dukascopy. Effekt av sentimentanalyse Generelt sett gir en erfaren Forex-aktør eller en egenkapitalinvestor behørig hensyn til følgende tre kjennetegn ved et aktiv, før en investeringsbeslutning fattes. De er: Vi kan definitivt si at sentimentanalysen er pålitelig så lenge det er empirisk bevis på følelsens påvirkning av en aktives volatilitet og likviditet. Effekt av følelser på volatilitet Effekten av følelser på Forex-volatiliteten ble studert av Goddard, Arben Kita og Qingwei Wang fra Bangor Business School (UK) og University of Groningen (Nederland). Siden det ikke er noen enkelt eller pålitelig kilde for å spore aktiviteten til forhandlere, var det bare aktiviteter fra store institusjonelle handelsmenn som var korrelert med endringen i Google Search Volume Index (SVI) etter å ha tatt hensyn til makroøkonomiske grunnleggende. Søkevolumindeksen (SVI) er forholdet mellom verdensomspennende søk på bestemte søkeord og det totale antall søk i en gitt periode. Den resulterende verdien blir normalisert og skalert mellom 0 og 100 for enkel sammenligning. For studien ble dataene for sju store valutapar (USDJPY, GBPUSD, USDAUD, EURUSD, EURGBP, EURJPY og GBPJPY) lastet ned for perioden januar 2004 til september 2011. De samlede SVI-dataene for et valutapar i begge Ordrer (USDJPY og JPYUSD for eksempel) ble brukt under studien. De underforståtte volatilitetsdataene for et valutapar ble oppnådd fra Bloomberg. En enhedsøkning i SVI ble statistisk funnet å øke den ukentlige handelsvolumet med yen500 billioner til yen600 billioner i USDJPY-paret. Dermed kan det hevdes at SVI er en akseptabel data, basert på hvilken effekten av følelser på volatiliteten kan studeres. Studien viste tydelig at det er en liten positiv korrelasjon mellom 0,31 mellom investorens sentiment og USDJPY volatilitet. Likevel er effekten statistisk og økonomisk signifikant. Når SVI økte over gjennomsnittet, økte volatiliteten to til fem ganger større enn hva det var da SVI var under gjennomsnittet. Forskningen viste også at SVI er relatert til bæreavkastningen og valutarisikopremien. Den positive korrelasjonen økte til 0,75 da den samlede Forex-markedsvolatiliteten ble tatt i betraktning i stedet for bare USDJPY-paret. I Japan resulterte seieren i Shinzo Abe i valget i 2012 i en kraftig nedgang på rundt 1000 pips i USDJPY valutaparet. Shinzo Abe ble stemt til makten basert på hans løfte om å ta inflasjonen til 2 gjennom stimulans tiltak. Abes-seieren pustet på den bearish jakten på den japanske yenen, noe som resulterte i en kraftig nedgang i frekvensen på 84,50 mot amerikanske dollar. Volatiliteten økte bare ut av bearish sentiment i dette tilfellet. Utfallet av serie undersøkelser som ble gjennomført før Brexit-avstemningen, påvirket sterkt stemningen på britisk pund, og økte dermed volatiliteten. I løpet av disse periodene med høy volatilitet var det flere positive økonomiske datatilkynninger som kom ut i Storbritannia. Dessverre slettet markedet informasjonen og flyttet i tråd med følelsen skapt av Brexit-relaterte undersøkelser. Igjen, i dette tilfellet, var volatiliteten drevet av følelsen i stedet for økonomiske data. Intensiteten av krasjet i amerikanske aksjemarkeder i 1987 skyldtes hovedsakelig den bearish følelsen som vokste ut av en rekke negative økonomiske nyheter. Effekt av følelser på likviditet Når volatiliteten øker i et valutamarked, øker likviditetsleverandørene spredene, og danner dermed en pute for risikoen de bærer. En undersøkelse utført av Gross-Klussmann i 2011 bekrefter denne teorien. Det bør også bemerkes at når det gjelder likviditet, vurderer markedene kunngjøringer og nyheter som to forskjellige ting. En planlagt utgivelse av økonomiske data betraktes som en kunngjøring. På den annen side er informasjon som kommer inn uventet, vurdert som nyheter. I tilfelle en kunngjøring er markedet vanligvis godt forberedt på å reagere. På den annen side tar det tid for markedet å behandle informasjonen og vurdere fordeler og ulemper før du reagerer på nyheter. I denne perioden vil markedsaktørene generelt ikke være villige til å handle, og dette tørker likviditeten midlertidig. Et slikt oppførselsmønster ble identifisert av studien utført av PricewaterhouseCoopers. Det kan ta overalt mellom noen få sekunder til flere dager for likviditeten å gå tilbake til normal. 911 hendelsen kan sitere som et eksempel på dette. Markedene ble stengt av regulatorer i flere dager, og fryktet en ukontrollabel krasj på grunn av manglende likviditet. Det kan således forstås at uventede nyheter vil påvirke det generelle stemningen og indirekte påvirke likviditeten i markedet. Den 15. januar 2015 forlot Sveitsiske Nationalbank uventet sin 3-årige politikk for å begrense oppgangen av den sveitsiske francen mot euroen. Nyheten fanget markedet overrasket. Spredningen utvidet med mer enn 50 pips. Francen verdsatt av nesten 41 til å treffe et høyde på 0,8517 mot euroen. This is a classic example of bullish sentiment affecting the liquidity of a financial market. Once the market participants started taking rational decisions, the franc lost a portion of the gain to trade at about 1.0500 against the euro. Likewise, the surprise outcome of the Brexit referendum saw the pound decline sharply against the major currencies. The bearish sentiment removed the liquidity from the market for a short span of time, thereby causing huge erosion in the exchange rate of the pound. The bearish sentiment created by the 2008 credit crisis (bankruptcy filing by Lehman brothers, the acquisition of Merrill Lynch by Bank of America, and the rescue of AIG by the Federal Reserve) had a tremendous negative impact on the liquidity of the financial markets. This negative impact of bearish sentiment on the liquidity was studied in detail by Kurshid Ahmad (School of Computer Science and Statistics at Trinity College Dublin ). Effect of sentiment on the price There are situations where even the slightest positive data would propel the market in a big manner. The strong uptrend would be attributed to the bullish sentiment prevailing in the market. The Fed8217s discussion paper on the impact of macroeconomic announcements on real time Forex rates of emerging markets confirms this. The Japanese yen is a classic example of the case discussed above. When the Bank of Japan made a surprise rate cut into the negative territory on January 29, 2016, the market reacted by pushing the yen to a low of 121.20 against the US dollar. However, the prevailing bullish sentiment (safe haven appeal of the yen) brought the USDJPY currency pair back to levels near 117.00 in a matter of three days. Effect of COT report on the liquidity and volatility So far we discussed how the bearish or bullish sentiment created by the news, forums, and social media platforms triggers a change in the liquidity and volatility. Now, let us understand how the sentiment based on orders in the futures market affects the liquidity and volatility in the spot market. A comparison of the positions of large speculators in the futures market and the corresponding price movement in the spot market will reveal the impact of sentiment based on orders. Between October 2015 and June 2016, the large speculators increased their net short positions in the pound. Simultaneously, the large speculators increased their net long positions in the Japanese yen. The COT chart below reveals that quite clearly. When large investors take opposite positions in two currencies, the corresponding currency pair would exhibit sharp a rise in volatility in the spot market. In this case, the GBPJPY exhibited a steep decline as shown below. On the other hand, if the large speculators take a similar position in two currencies in the futures market, then the volatility will not be high in the corresponding currency pair. The COT chart for the Australian dollar can be seen below. The COT chart for Japanese yen is repeated here: The cumulative effect is demonstrated on the chart below: It can be noted that in the futures market, large speculators were bullish in both currencies. Furthermore, the large speculators have diluted their long positions once in a while in the Aussie. On the other hand, beginning from January 2016, the large speculators held almost the same amount of long contracts in the Japanese yen. This enabled the yen to turn mildly bullish against the Aussie in the spot market. Ultimately, this strengthened the JPY slightly against the AUD in the spot market. Still, the net volatility is relatively low when compared to the GBPJPY pair. This shows that orders that flow in the futures market tend to create a bullish or bearish sentiment in the spot market and finally impact the volatility. In the case of commodity markets, instead of studying the positions of large speculators or leveraged funds, a trader can look at the net long or short positions of swap dealers. Usually a swap dealer buys or sells an asset in the spot market and correspondingly opens an opposite trade in the futures market either to mitigate risk or to manage the future commitments. Thus, for every contract sold or bought in the futures market, a similar volume is traded in the spot market. Thus, any increase in the liquidity and volatility in the futures market will also result in a corresponding increase in the spot market. However, it should be remembered that swap dealers take mutually opposite positions in the spot and futures market. Thus, net positions and price trend would be inversely correlated. Conclusion From the above discussion, it can be understood that sentiment has a proven and credible impact on the financial markets. Time and again, in-depth studies such as the one from Yan Yang and Laurence Copeland of Cardiff Business School have repeatedly shown that the investor sentiment affects the volatility. liquidity, and pricing of assets in the financial markets 8212 Forex, equities, commodities, and others. Do you have any experience in using sentiment analysis in Forex trading How did it perform What was the methodology of your analysis Please share the details with us using the form below.

No comments:

Post a Comment